Isnin, 17 November 2008

aku nak jadi yg paling cerdik!!

aku belajar-belajar nak jadi yang paling cerdik!

sebab tu aku suka cerita pasal kubur.

sebab tu aku suka cerita pasal mayat.

sebab tu aku suka cerita pasal gali liang lahad.

sebab tu aku suka cerita pasal jenazah.

dan sebab itu jugak aku suka cerita pasal mati!

kita tak lama ni saudara.

sekejap lagi kot!

pointnya : mati tak kira siapa tak kira masa tak kira mana.nak dtg,dtglah ia.

6 ulasan:

susu dalam botol berkata...

semua nya dah tertulis :)

Tujuh Kaki Dalam berkata...

susu dalam botol

iya benar tu cik.

:)

Sitinurgagah berkata...

maksd dia kan pacik. kita

xpayah belajar ke?

Tujuh Kaki Dalam berkata...

bukan.

dalam hadith nabi s.a.w bgtau

siapa yg paling banyak mengingati mati dan brsiap sedia untuk itu maka dialah sebenarnya yang paling cerdik.

means

kita kena pebanyakkan amalan yg akan men"cantik"kan akhirat kita.

ikut segala apa yang Allah suruh.

dan

meninggalkan segala apa yg Allah larang.

insyaAllah.

menuntut ilmu dan belajar tu kan Allah suruh.

maka ayuh semua!!

Sitinurgagah berkata...

still lagi xpaham. bagi ayat kasar please. cakap je.saya ni jarang tesinggung!! dan xperlu simpan dlm hati!! whuahuhauhua :P

Tujuh Kaki Dalam berkata...

snang mcm ni.

setiap apa yg kita buat kita kena tanya Allah suka ke tak kalau kita buat benda tuh.

kena tanya soalan ini desetiap perilaku kita shari2.

dr awal kita bgn sampai kita nak tidur balik.

24 jam sehari.

soalan wajib.

paham dah?

Sila klik selagi Halal