Isnin, 2 Mac 2009

Gambar Jin Kononnya

(ini bukan makhluk bernyawa dan bukan dalam gua Hira'!!)


korang mesti kenal gambar di atas kan?

tak tahulah kalau dah ada yang dah tahu. cuma aku nak kabor ni gambar tipu! ramai yg terpedaya. termasuk ustaz-ustaz jugak! ni bukan gambar jin atau setan! ni gambar patung.

aku dah lama baca emel yg bgtau ni gambar palsu. cuma aku tak tahu emel tu aku baca kat mana.

Alhamdulillah. semalam aku jumpa balik emel itu.

sila baca di sini!

Nota tak Tipu : berhati-hatilah dalam mempercayai apa-apa juga emel forward, berita-berita pelik dan ganjil, atau apa- apa juga khabar berita yang kita terima. buat kajian dan selidiki dahulu sebelum membuat keputusan untuk mempercayainya. sekarang zaman fitnah. zaman yang kebenaran perlu di "selam" sedalam-dalamnya untuk mencari kebenaran tersebut. (apa ayat aku susun ni?aku pun dah pening.layan je entry kat atas)

5 ulasan:

Mommy Lyna berkata...

salam

ya betul. saya walaupun dapat emel yg kata tu makhluk dlm gua hira` tapi habuk tak percaya.

banyak emel merapu2 yg disebarkan konon2 -mengingatkan umat Islam- ingatkan? ke menipu umat ISlam??

cthnya:

- gambar 'langit merah umpama bunga mawar' --> sebenarnya gambar background dalam game Raptor. saya tah sebab saya kaki game Raptor masa kecik2 dulu.

- gambar budak pompuan kene sumpah jadi makhluk pelik ---> sebenarnya figura dalam pameran patung di satu negara omputeh. saya penah baca report/artikel pasal pameran tu siap ada lagi gamba patung tu.

- gamba makhluk2 pelik ---> gamba2 di pameran yg sama.

kesian..kesian...

mutakalim berkata...

banyak gambar yg pelik2 sebenarnya dibuat oleh org yg pelik2 hobinya. Jadi kita orang yg tak berperangai pelik2 ni jangan la layan hasil kreativiti org pelik2.
banyak benda lain yg bermanfaat boleh buat daaa..

Sitinurgagah berkata...

ni amir raja lawak tuh laa..

Sitinurgagah berkata...

orang kafir memang begitu
suka sahaja buat benda benda pelik..

lahanat mu setan!! (MARAH NI)

Tujuh Kaki Dalam berkata...

Mommy Lyna
-----------------------------------
maka kita kena lebih bijak dan berhati2 dalam menerima sebarang berita.di alam maya mahupun di alam nyata.


mutakalim
-----------------------------------
banyak lagi kerja kita sebagai ummat akhir zaman yg kita tak buat dan buat2 dah buat.

hu hu.


siti Nurgagah adik ku
-----------------------------------
sabau sabau.

haji yahya sehat?

he he

Sila klik selagi Halal