Jumaat, 27 Februari 2009

rindu


pernah tak merasa rindu?

merasa rindu yang teramat sangat? mestilah pernah kan?
ada yang rindu dengan orang tua, ada yang rindu dengan adik beradik, saudara mara dan juga kawan-kawan.

tak kurang jugak rindu sang isteri dan sang kekasih?(ini tak patut di layan lebih-lebih.cepat nikah!!)

tapi apa yang aku nak kongsikan ialah bukan rindu yang semacam ini semua.

yang aku maksudkan ialah rindu kepada Allah Ta'ala.

korang pernah tak merasa rindu sebegini?
rasa rindu nak beribadah. mcm rindu sgt nak tunggu waktu solat.
dan puncak rasa rindu tu ialah rindu untuk mati.
rindu berjumpa dgn Allah.
rindu untuk menikmati janji-janji Allah.
pernah ada rasa rindu mcm tu?
Nota Rindu : aku rindu seorang sahabat.

2 ulasan:

Solehah Muhammad berkata...

kamu buat aku merenung. ansar, aku mahu rasa rindu itu!

Tujuh Kaki Dalam berkata...

Ummu Solehah Muhammad
-----------------------------------
sama2 kita merenung rasa rindu itu dgn penuh rasa penantian dan harap serta takut.

:)

Sila klik selagi Halal