Isnin, 19 Januari 2009

bila jiwa semakin kelam

jiwaku..
sekukuh mana pun dugaan.
akan ku pertahankan.

tapi aku insan cuma.
ada saatnya lemah.
jatuh dan tersungkur rebah.

jangan di hina aku.
jangan di cerca aku.
bantu aku teman.

bergetar suara alam sekalipun.
tidak akan pernah bisa.
menjadi asbab tenteramnya jiwa kusutku.

dalam jiwa begini.
aku meraba-raba lemah.
mencari ranting untuk berpaut.

jiwaku..
mana kan pernah sama dgn jiwamu.

tapi jgn pernah kau lupa teman.
kita kan tidak pernah berbeza.
tetap bersaudara dengan iman yang sama.

bawa aku teman.
bawa aku ke jalan yg mustakim.
yang sedang kau berada di atasnya.
demi untuk aku meraih rahmatNya kelak.

bantu aku teman.

3 ulasan:

azharjaafar berkata...

Dah parah ni. Kena cepat2 keluar 4 bulan.

Azean Azman berkata...

Salam saudaraku..

Kenapa?..jiwa tidak tenteram juga?..:)

Tujuh Kaki Dalam berkata...

azharjaafar
-----------------------------------
semoga Allah pilih saya tuan.

amin.


UnaChenta
-----------------------------------
oh.

tidak juga.

cuma mungkin itu antara luahan saudara2 kita yg sedang hanyut di luar sana.

Sila klik selagi Halal