Isnin, 6 April 2009

terjun

ini bukan pasal terjun tiruk, atau sukan terjun olimpik tu.

bayangkan..

seorang anak yang memanjat pokok di belakang rumahnya.pokok mangga besar sikit.ni pasal teruja tengok buah mangga yang bergantung-gantunga di atas pokok (apsal kau tak lempar je wahai anak oi).dgn gigih si anak memanjat dan akhirnya sampailah dia di dahan yang paling tinggi.rupanya si anak tidak sedar bawaha dia gayat panjat pokok tinggi-tinggi.hanya setelah berada di puncak dahan pokok yang tertinggi baru si anak menyedari.maka cuaklah si anak di dahan pokok yang paling tinggi itu.menjeritlah si anak memanggil ayahnya di dalam rumah.

sang ayah yang sedang asyik membaca surat khabar sambil melayan segelas kopi di kala petang terkejut mendengar suara jeritan si anak tadi.bergegas si ayah keluar terkocoh-kocoh.

oh!rupanya anak aku "tersangkut" di atas dahan pokok yang paling tinggi (kakaka.ikut perangai siapalah si anak ini).

maka si ayah menyuruh anaknya terjun agar dapat si aya menyambutnya dengan selamat.dan sudah pasti si ayah akan memastikan si anak di sambut dgn selamat,cemerlang dan gemilang tanpa sebarang kecederaan atau cacat cela kerana betapa kasih dan sayangnya si ayah kepada anaknya itu.si anak masih cuak di atas dahan itu untuk terjun tapi si ayah tidak putus asa untuk memujuk dgn kata-kata semangat dan janji untuk meyakinkan si ana bahawa dia akan selamat nanti.da suda pasti kata-kata dan janji si ayah itu aka di tunaikannya.siapa yg tak sayang anak.

Wahai ummat!!

Begitulah juga Allah. Allah tidak akan mensia-siakan hamba-hambaNya yang "terjun" sepenuh jiwa dan raga dalam kerja usaha agama yang sangat mulia ini.

Dengan kasih dan sayangnya pasti dan pasti Dia akan menjaga dan memelihara hamba-hambaNya (yang sepenuh jiwa dan raga buat kerja usaha agama yang sangat mulia ini) dgn segala janji-janjiNya yang sudah pasti dan pasti tidak akan termungkiri.

Kerana Dialah Allah.

Tuhan yang memiliki segala apa yang ada di langit dan di bumi.

Tuhan yang memiliki alam semesta.

Tuhan yang Maha Kuasa atas segala sesuatu.

Terjunlah dengan penuh yakin dan jangan pernah ragu wahai ummat!

6 ulasan:

Athirah berkata...

Percaya dengan Janji Allah

"Allah membeli daripada orang mukmin harta dan nyawa mereka untuk diberikan syurga yang mengalir dibawahnya air terjun"

nice post!
marilah kita bersama-sama bangkit menegakkan agama Allah..
Allahu Akbar

famia berkata...

hehe.
mesti anak yg tersangkut kat pokok tu ko kan.

Anak Pendang Sekeluarga berkata...

"Dan orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah (untuk membela Islam) dan orang-orang (Ansar) yang memberi tempat kediaman dan pertolongan (kepada orang-orang Islam yang berhijrah itu), merekalah orang-orang yang beriman dengan sebenar-benarnya. Mereka beroleh keampunan dan limpah kurnia yang mulia." (Al-Anfaal 8:74)

Salam ziarah dari saya,,blog yang menarik ,jemput muzakarah di blog saya....dan jadikan blog saya sebagai rakan anda..tq

Tujuh Kaki Dalam berkata...

Atirah
-------------------------------------
janji Allah itu pasti!!


famia
-------------------------------------
budak tu tiada kaetan langsung dgn tuan punya blog.

he he


Anak Pendang Sekeluarga
-----------------------------------
dan jadikan blog ini sebagai medan anda tegur dan bagi nasihat.

jazakallah khairon kasiroo

日月神教-任我行 berkata...

性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,ut聊天室

蛋餅不加蔥Amber berkata...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

Sila klik selagi Halal